Galaxy S 2 i användning


Jag har nu haft min Galaxy S 2 i en och en halv vecka, och det här är mina tankar så här långt:

Den är väldigt snabb. Den frustration som man kunnat känna med tidigare telefoner över appar eller kontaktlistor som varit seeega att starta är inget bekymmer längre, allt startar på ett ögonlock.

Ljudet är bra. Jag har fått ut betydligt bättre ljud ur den än ur Heron, både när det gäller att lyssna i hörlurar eller ut i högtalare. Samtalsljudet är klart, vilket säkert hjälps av den brusreducerande andra mikrofonen. Jag lyssnar en del på radio, och mottagningen och scanningen via den förinstallerade FM-radioappen är klockren.

Den är bredare än Heron, men tunnheten gör att den är lätt att hantera och ha med sig, till exempel i fickan. Och skärmytan gör det klart lättare att se vad man gör, och att skriva text.

Kameran är bra. Den är snabb och har förhållandevis bra detaljåtergivning. Använder kameran mycket mer än jag gjorde med Heron.

Minus hittills är, som jag konstaterade i ett tidigare inlägg, att skärmen kunde vara mer högupplöst och något mer dämpad i färgåtergivningen. Gillar inte heller låsskärmen, där man måste dra en skrikigt ful bild åt sidan för att öppna telefonen. Det hade varit snyggare om det gjorts med till exempel en stilren animation. Senaste versionen av HTC Sense har en snygg lösning med genvägar till applikationer som man drar till en ring och öppnar telefonen rakt in i den valda appen. Något liknande hade det inte varit dumt om Samsung inkorporerade i TouchWiz. Tur då att det finns alternativ på Market.

Lämna en kommentar

Filed under Android, Samsung Galaxy

Kommentera

