Tyler Brûlé om likriktningen inom tidskriftsbranschen

Monocles chefredaktör Tyler Brûlé skriver i en krönika på Financial Times om bristen på differentiering och nytänkande inom tidskriftsbranschen (via http://magculture.com/blog/):

”Spend a bit of time at a US newsstand and it’s clear that the crisis in the magazine industry isn’t so much about plastering covers with hash-tags, the problem is that everything feels and looks alarmingly the same – the cover stock is identical across a variety of magazines, the varnishes too.”

http://www.ft.com/cms/s/2/a7be5fdc-e61b-11e1-bece-00144feab49a.html#axzz23p8Z9Xlo

Annonser

Lämna en kommentar

Filed under magasin, medier

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s